Avverkat hela dagen redan på förmiddagen

Klockan ringde imorse (Titus) och jag gick upp och förberedde för lämning av två barn. Livia hade smugit sig in i vår säng under morgonen och när jag hörde hur hon anstängde sig för att kunna andas bestämde jag mig för att det inte skulle bli något fritids eller dagis för barnen idag. Ringde istället Vårdcentralen för att komma på undersökning för Livias del.
Vi klädde på oss och styrde vagn och 3 par fötter till doktorn där Livia fick konstaterat att hon hade trånga luftvägar och dålig syresättning. Hon fick inhalera någon medicin i två omgångar, vilket gjorde att hon mådde mycket bättre. Vi träffade på pappa/morfar på VC också, så barnen fick umgås en stund med morfar. Titus är förälskad i honom, han blir världens gladaste när morfar är i hans synfält. Det gjorde hans dag perfekt och en stund efter vi sagt hej då till morfar så somnade han gott i vagnen.
Vi har i alla fall fått komma hem nu, men om några dagar ska vi tillbaka till VC igen för att göra en utredning på Livia om hon möjligtvis kan ha astma eller någon annan sjukdom som är kopplad till luftvägarna. Någonting måste det vara. Hon har ju redan opererat halsmandlarna och polyperna och har fortfarande kvar sina besvär till och från. 
 
 
 
Sitter i soffan och njuter av en kopp kaffe medan Titus sover och de stora barnen förbereder för lunch. Skönt med stora barn som löser saker själv ;)
Idag blir ännu en slappdag, åtminstone om jag får bestämma. I eftermiddag/kväll ska vi köra och lämna Charlie hos hans pappa, den tråkiga veckan med bara två barn börjar idag :( Men det är inte läge att gnälla, jag är så tacksam över att Charlie har en pappa som finns till 100% för honom och aldrig säger nej när det gäller honom. 2 av 3 barn med fantastiska pappor är inte illa. Dessutom är det ca 33% lugnare med 2 barn isället för 3, och det är helt okej det med :D
 
På återseende :)

Kommentera här: